Логопедична
служба – важливий чинник забезпечення якісною освітою дітей з особливими
освітніми потребами
Важливою складовою психолого-медико-педагогічного супроводу дитини з перших років навчання в школі є робота шкільного учителя-логопеда, спрямована на корекцію мовлення учнів з різними видами мовної патології.
З метою допомоги дітям з розладами усного та писемного мовлення у загальноосвітніх школах відділу освіти Довгинцівського району створена і працює мережа шкільних логопедичних пунктів, де дітям з порушеннями мовлення надається кваліфікована допомога.
До мережі шкільних логопедичних пунктів входять:
Ø Логопедпункт при Криворізькій загальноосвітній школі №94 (вул. Промислова, 1-А)
Обслуговує КЗШ №№ 94, 90, 84
Учитель-логопед: Юзефова Галина Олександрівна
(спеціаліст вищої категорії, учитель-методист)
Ø Логопедпункт при Криворізькій загальноосвітній школі №88, вул. Колійна, 26
Обслуговує КЗШ № 88, 87, 89
Учитель-логопед Лисенко Оксана Вікторівна,
Спеціаліст
Ø Логопедпункт при Криворізькій загальноосвітній школі №108, вул. Косіора, 115
Обслуговує КЗШ № 108, 65, 109, ПГ, НВК №226
Учитель-логопед Грачова Ольга Юріївна,
Спеціаліст першої категорії
Ø Логопедпункт при Криворізькій загальноосвітній школі №128 , вул. Симонова, 12
Обслуговує КЗШ № 128, 81
Учитель-логопед Тинок Наталя Олександрівна,
Спеціаліст вищої категорії, учитель-методист
Ø Логопедпункт при Криворізькій загальноосвітній школі №130, вул. Незалежності України, 12
Обслуговує КЗШ № 130, 9
Учитель-логопед Кушніренко Людмила Миколаївна,
Спеціаліст вищої категорії
Під час обстеження усного та писемного мовлення учнів початкових класів у травні та вересні 2011 року було виявлено 683 учні з різними видами мовної патології. З них з фонетичними порушеннями 54 учні, з фонетико-фонематичними порушеннями 175 учнів, з загальним недорозвиненням мовлення 155 учні, з порушеннями письма та читання 293 учні, з іншими порушеннями 6 учнів.
З метою корекції та розвитку мовлення дітей учителі-логопеди здійснюють корекційно-логопедичний вплив за такими напрямками:
- розвиток дрібної моторики рук;
- розвиток фонематичного сприйняття;
- розвиток артикуляційної моторики;
- корекція звуковимови;
- збагачення та активізація лексичного запасу;
- розвиток граматичної будови мови;
- розвиток навичок мовного аналізу та синтезу;
- корекція та розвиток навичок письма та читання;
- розвиток зв’язного мовлення.
Допомога учителя-логопеда здійснюється у таких формах як
- консультативний прийом;
- фронтальне заняття;
- індивідуальне заняття;
- пропаганда логопедичних знань;
- участь в роботі районних психолого-медико-педагогічних консультацій.
Напрямки діяльності учителя-логопеда різнобічні:
- обстеження усної та писемної мови учнів шкіл та виявлення дітей з мовними розладами;
- організація роботи шкільного логопедпункту;
- корекційно-логопедична робота з учнями, що мають порушення мовлення;
- логопедична пропаганда;
- науково-методична робота;
- встановлення зв'язків з навчальними та медичними закладами, батьками учнів;
- участь у роботі психолого-медико-педагогічних консультацій.
Таким чином учитель-логопед веде діагностичну, організаційну, корекційно-навчальну, пропагандистську та науково-методичну діяльність.
Шкільний логопедичний пункт є справжнім осередком допомоги дітям з різними видами мовних порушень.
[Презентація]