5


Каталог файлів
Головне меню
Block title
Block content
Корисні посилання

Каталог файлів

Головна » Файли » Методична скарбничка » Класні години

Чесність і правдивість
[ Викачати з сервера (36.5 Kb) ] 04.01.2013, 16:02

Чесність і правдивість

 

Мета: розширити змiст понять чеснiсть i правдивiсть; навчити розпiзнавати цi моральнi явища; формувати вмiння оцiнювати власнi вчинки та вчинки товаришiв; виховувати чеснiсть та правдивiсть.

 

Обладнання: таблицi, вiршi та оповiдання за темою.

 

Хід години спілкування 

І. Органiзація класу

 

II.Основна частина уроку 

1. Розiгрування моральної ситуацiї «Розбите вікно»

 

 Учитель.

-  Дiти, давайте уявимо і розiграємо ситуацiю. Для цього нам потрiбнi два хлопчики для участi в експериментi.

(Виходять два учнi, учитель по черзi пояснює роль кожного з них.)

 

Учитель.

-  Петрик вдарив по м’ячу, i мяч влучив у вiкно. Вiкно розбилося, а м’яч, вiдскочивши вiд рами, впав прямо в руки Андрiйковi, який проходив бiля вiкна. Виходить учителька. Оцiнивши побачене, вона звертається до Андрiя:

-  Андрійку, хiба ти не знав, що гратись м’ячем пiд вiкнами не можна? Це призвело до того, що ти розбив вiкно.

(Можливi два варiанти розвитку дiалогу.)

 

І варіант. Андрiй, не бажаючи видати Петрика, бере провину на себе.

ІІ варіант. Петрик зiзнається, що це вiн розбив шибку.

Дiти висловлюють своє ставлення до вчинкiв Андрiя i Петрика, оцiнюють їх.

 

2. Робота над змiстом таблиць

 

Таблиця 1

Щось накоїв

Не вивчив урок

Неправда

Я не вивчив урок тому, що загубив пiдручник

Чому вiн так сказав?

Було соромно, вiн не хотiв отримати погану оцiнку, бо батьки будугь сварити

Результат

Боїться наслідків

 

Таблиця 2

Щось накоїв

Не вивчив урок

Правда

Я не вивчив урок тому, що цiлий день грав у футбол

Чому вiн так сказав?

Паленіє вiд сорому, його мучить почуття провини

Результат

Погана оцiнка, тому що вiн не мав мужностi визнати свою провину

 

Учитель.

- Навіть сказавши один раз неправду, людина втрачає частку довiри серед оточуючих, втрачає моральне право вимагати правдивого ставлення до себе.

 

3. Робота з тлумачними словниками

Дiти знаходять слова «чесність» i «правдивість», читають їх тлумачення.

 

4. Читання вiрша Д. Павличка «Мухомори»

Мухомор сказав до мухомора:

 

- В нашiм лiсi ти - найкращий гриб! -

І подумав: «От яка потвора -

де ти взявсь, чорти тебе взяли б!»

Мухомор одмовив мухомору:

- В нашiм лiсi кращий ти за всiх! -

 І подумав: «Хто таку потвору

Сотворив i виставив на смiх!»

 

Таблиця 1

- Подумайте, як можна назвати таких мухоморiв?

- Яких людей вони нагадують?

- Чи не нагадує цей вiрш прислiв’я: «Два брехуни одної правди не скажуть»?

 

5. Читання казки «Хлопчик-пастух»

 

Учитель.

- Інодi наслiдки вiд брехнi бувають непоправними. Як це i трапилося в однiй казцi.

Троє братiв пасли отару овець. Двом старшим братам потрiбно було зiйти з гори в село. Вони залишили молодшому рiжок i сказали йому, що як тiльки буде загрожувати небезпека, одразу дути в рiжок. Не встигли брати вiдiйти, як пролунали звуки рiжка, що сповiщали про небезпеку. Вони швидко повернулись назад, але виявилось, що малий просто пожартував.

Брати знову вирушили в дорогу та невдовзi змушенi були повернутись назад. Їх зустрiв живий-здоровий брат. Брати розсердилися i знову почали спускатись з гори.

Почувся звук рiжка, але брати не зважали, вони думали, що це знову витiвки малого пустуна. Та на цей раз небезпека була насправдi: на отару напали вовки. Два рази збрехавши, на третiй не чекай, щоб повiрили.

 

- Що неправильно зробив молодший брат?

- Що б ви йому порадили пiд час зустрiчi з ним? 

 

6. Читання та обговорення оповiдання Г.М.Кирпи «Маленька брехня»

 

- Послухайте iсторiю про дiвчинку Наталку, яка вважала, що маленька брехня - це i не брехня зовсiм.

Ганнуся впала i зламала ногу. Довелося в гiпсi лежати вдома. Вона дуже переживала, що багато в школi пропустить, а тодi зовсiм вiдстане вiд однокласникiв.

Друзi вирiшили виручити однокласницю: домовилися щодня носити їй уроки i пояснювати, коли вона щось не зрозумiє.

Коли настала черга Наталки провiдувати Ганнусю, вона не пішла до однокласницi. В класi збрехала, що у неї, мовляв, бабуся захворiла.

- Як тобi не соромно! - обурилася Надiйка. Та ти ж учора цiлий день через скакалку на вулицi стрибала.

- Подумаєш, злочин великий,- трохи зашарiлася Наталка.- Я зовсiм трiшечки збрехала.

 

Учитель.

-  Як ви гадаєте: брехня може бути малою чи великою?

- Мала брехня спричиняє таку саму шкоду, що i велика. Адже i мала брехня - це неправда, i пiв брехнi - теж неправда. І починається все завжди з малого: пiшов у кiно, а мамi сказав, що був у школi. Гасав у дворi, а вдома сказав, що ходив до хворого товарища.

Здавалося б дрiбницi. Аж нi! Мала брехня з часом переростає у велику брехню, якiй немає прощення.

 

7. Гра «Дайте вiдповiдь».

 

Учитель.

-  Як ви вчините, коли:

• знаєте, що товарищ завинив, а карають iншого?

• соромно сказати правду?

 

8. Iнсценування пiдготовленими учнями смiшинки П.Кальченка «Мiй тато»

Батько й мати поїхали з дому, а Данилко, лишившись на господарствi, до школи не пiшов. Раптом - телефонний дзвiнок...

Данилко впiзнав по голосу свою вчителъку.

- Чому сьогоднi Данилко в школу не прийшов?

- Тому, що вiн захворiв.

- А хто це зi мною розмовляє?

- Мiй тато...

 

- Як можна назвати вчинок Данилка?

- Як, на вашу думку, оцiнять вчинок Данилка учнi його класу?

-Як би ви вчинили на його мiсцi?

 

ІІІ. Підсумок

- Запам’ятайте, дiти: краще сказати правду, якою б вона не була, тому що, як мовить народ, «брехнею свiт пройдеш, а назад не повернешся».

Та й вертатись тодi буде нiкуди, тому що брехунiв чекає безслав’я. Про брехунiв ще й так кажуть: «Бiйся цапа спереду, коня - ззаду, а брехуна - з усiх бокiв».

Отож, дiти, будьте з усiма чесними - i вам буде легко жити, бо ви нiкого не скривдили, не збрехали та не оббрехали.

Категорія: Класні години | Додав: dovg_vo
Переглядів: 1576 | Завантажень: 117 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Годинник
Пошук на сайті
Бренд міста
Форма входу
Хмаринка тегів
Місцезнаходження
Статистика