Поведінка в школі
Мета: повторити правила для учнiв; розширити уявлення учнiв про взаємодiю
людей у школi; розвивати толерантнiсть; виховувати культуру спiлкування у
школi.
Обладнання: правила для учнiв i—IV класiв, «Правила ввiчливого школяра», Пам’ятка
«Поведiнка в школi».
Хід
уроку
1. Органiзація класу. Вiдгадування загадки.
Спiває
дзвiнко й весело,
Дзвенить
на все село
Наш
металевий коник.
Ви
взнали, що це? (дзвоник)
- Куди кличе вас дзвоник? Кому i що вiн
сповiщає?
IІ. Основна частина
уроку
1. Читання вiрша Д.
Павличка Школа»
Наче
вулик — наша школа,
Вся
вона гуде, як рiй,
І
здається, що довкола
Розквiтають
квiти мрiй.
Бiгають,
смiються дiти,
Та
лиш дзвоник задзвенить -
Стане
тихо, нiби квiти,
Поховались
бджоли вмить.
2. Читання «Правил
для учнiв», коментування положень учнями i вчителем
Правила
для учнів:
- Вчасно приходити на заняття.
- Бути охайно вдягненим, взутим, зачесаним.
-
Сумлінно вчитися, уважно слухати пояснення вчителя, виконувати всi його завдання.
- Допомагати товаришам, бути чесним i
правдивим.
- Брати участь у корисних справах свого класу,
школи.
- Оберiгати природу, берегги шкiльне майно,
свою i чужі речi.
- Зразково поводитися.
- Слухатися та поважати батькiв, учителiв,
виконувати їх вимоги та вимоги чергових учнiв.
3. Розповiдь
учителя
- Щодня до школи
приходять учителi та учнi. У них спільне завдання — зробити так, щоб усi
хлопчики й дiвчатка стали справжнiми людьми: розумними, працьовитими,
освiченими i вихованими членами суспiльства. Якщо у людей спiльна справа, якщо
вони багато часу проводять разом i перебувають у складних стосунках, то стають
необхiдними такi норми поведiнки, якi полегшують їхне спiлкування, їхню
взаємодiю.
4. Ознайомлення з
«Правилами ввiчливого школяра» та їх обговорення
- Якщо ти зайшов до
класу, то обов’язково привiтайся з усiма, хто вже прийшов.
- Якщо ти зустрiв у
коридорi чи на вулицi свою вчительку, яка йде з кимось ще, то вiтатися потрiбно
з усiма.
- Хлопчик завжди
пропустить дiвчинку вперед, допоможе сiсти, донесе портфель.
- В їдальнi не
поспiшай взяти щось першим. Поїв - прибери за собою. Подякуй поварам.
- Будь чемним та
люб’язним завжди i за будь-якi ситуацiї .
- Зважай на бажання
i настрiй однокласникiв.
- Вiдповiдально
стався до своїх учнiвських обов’язкiв.
- Не перебивай
того, хто говорить.
- Пiклуйся про
вiдсутнiх.
5. Читання смiшинки «На уроцi математики»
Урок математики.
Дiти прочитали задачу. Розв’язали в зошитах. Сергiй задивився в вiкно, а за
задачу й не брався. Побачила це вчителька i, як всi завершили, запитала у
Сергiя:
- А в тебе яка
вiдповiдь?
Встав хлопчина,
глянув влiво, вправо. Хтось йому щось зашепотiв.
Сергiй голосно
промовив:
- Три кiлограми
капусти важать вiсiм кiлограмiв.
- Як ви думаєте,
чому Сергiй не змiг правильно вiдповiсти?
- Згадайте, яких ще правил потрiбно
дотримуватися на уроцi?
6. Розбирання
ситуацiї
Як
ти вчиниш, якщо:
•
урок почався, а ти запiзнився?
•
ти тiльки на уроцi помiтив, що забув зошит вдома?
•
ти зайшов до класу і побачив, що залишив на пiдлозi бруднi слiди?
•
ти став свiдком, коли старшокласники вимагають грошi в твого однокласника?
•
черговий попросив тебе пiдняти папiрцi, які ти не кидав?
ІІІ. Підсумок
години спілкування
- Чого навчилися на
уроці?
- Що нового взяли для себе? |