5


Каталог файлів
Головне меню
Block title
Block content
Корисні посилання

Каталог файлів

Головна » Файли » Методична скарбничка » Класні години

Шануй людей – і тебе шануватимуть
[ Викачати з сервера (35.5 Kb) ] 04.01.2013, 15:32
Шануй людей – і тебе шануватимуть 

 

Мета: розкрити змiст поняття «вихованість»; вчити культури спiлкування в рiзних життєвих ситуацiях; аналiзувати свої вчинки, давати самооцiнку; виховувати бажання розвивати свої достоїнства i позбутись недолiкiв. 

Обладнання: плакат «Правила спiлкування»; матерiал для дидактичної гри «Пiзнайте самих себе»; прислiв’я; плакат «Принципи взаємовiдносин»; таблиця «Позитивнi та негативнi якостi».

 

Хід години спілкування 

1. Органiзацiя класу 

- Сьогоднi ми поговоримо про те, як людина має себе поводити серед людей, чи важливим є для людини те, як думають про неї її ближні.

 

II. Основна частина уроку

1. Розповiдь учителя 

- Одна дiвчинка, якiй зробили зауваження, що вона дуже голосно смiється, ображено сказала: «Моя поведiнка - це моя особиста справа». Ну, що ж, це правильно. Але тiльки в одному випадку: коли людина, як Робiнзон, живе на безлюдному островi. Ми ж з вами - не робiнзони. Ми живемо серед людей, тому нашi слова, жести, вчинки не байдужi тим, хто нас оточує. Поведiнка людини - це не тiльки її особиста справа, тому що ми живемо серед людей.

 

Є в iталiйського письменника Джаннi Родарi казка про мандрiвника Джованнiно, який пiд час мандрiв потрапив у країну Солом’яних людей. Вони спалахували не тiльки вiд вогню, а навiть від гарячого слова. Жителi країни Воскових людей були м’якими, піддатливими, з усiм погоджувались. А склянi люди вiдрiзнялися такою крихкiстю, що могли загинути вiд будь-якого необережного слова. 

Не потрiбно мандрувати, щоб зустрiти таких людей. 

У кожного з нас є знайомi, якi можуть спалахнути, запалитися вiд одного слова. Є товаришi, якi в усьому погоджуються з вами, або, навпаки, завжди готовi сперечатися з людьми, якi ображаються через дрiбницю, є самовдоволеними i хвалькуватими. Серед ваших друзiв, мабуть, є спокiйнi та врiвноваженi, нетерплячi і нестриманi. 

2. Читання й обговорення оповiдання В. Сухомлинського «Здрастуйте»

 

Лiсовою стежкою йдуть батько і маленький син. Тиша. Сонце свiтить. Стукає дятел. Дзюрчить струмок у лiсовiй глушинi. Раптом син побачив, що назустрiч їм iде бабуся з паличкою. 

- Тату, куди iде бабуся? - запитав син.

- Побачити, зустрiти чи провести,- вiдповiв тато.

- Коли зустрiнемось з нею, ми скажемо їй здрастуйте,- сказав батько.

- Навiщо їй казати це слово? - здивувався син.- Ми зовсiм не знайомi.

- А ось зустрiнемось, скажемо їй «здрастуйте», тодi побачиш, для чого.

Ось i бабуся.

- Здрастуйте,- сказав син.

- Здрастуйте,- сказав тато.

- Здрастуйте,- сказала бабуся й усмiхнулася. 

І син iз здивуванням побачив: все кругом змiнилось. Сонце засвiтило яскравiше. По верхiв’ях дерев побiг легенький вiтерець, листочки заграли, затремтiли. В кущах заспiвали пташки - до цього їх не було чути. На душi у хлопчика стало радiсно. 

- Чому це так? - запитав син.

- Тому, що ми сказали людинi «здрастуй» - i вона усмiхнулась.

- Що мав на увазi тато, говорячи: «Побачити, зустрiти, провести»?

- Коли людина вiтається - це вона робить приємно ближньому чи собi?

- Чи була у вас така ситуацiя: привiтатись чи просто пройти мимо?

 

3. Бесiда 

- Які з цих якостей вам подобаються? (Робота за таблицею.)

- Помiркуйте, чи може немовля мати цi якостi?

- Отже, людина не народжується з готовим набором позитивних i негативних якостей. Звiдки ж вона їх бере?

- Людина сама є творцем своє долi. Знання, якi здобуває людина, без застосування є мертвими. Потрiбнi ще зусилля самої людини, постiйна робота над собою. Це самоосвiта, розвиток своїх достоїнств i боротьба з недолiками. Кожна людина має керуватись принципом Бiблiї: «Поводься з iншими так, як ти хотiв би, щоб поводилися з тобою».

 

4. Дидактична гра «Пiзнайте самих себе»

Дiтям роздаються картки зi словами достоїнств i недолiкiв вихованої людини. Дiти пiдкреслюють слова, якi є назвами достоїнств.

Жорстокiсть, балакучiсть, стриманiсть, чуйнiсть, заздрість, смiливiсть, грубiсть, добродушнiсть, улесливiсть, справедливiсть, безтактність, тактовнiсть, щирiсть, зрозумiлiсть, милосердя. 

- Використовуючи перелiк якостей людини, спробуйте скласти характеристику самих себе. 

(Цей своєрiдний тест дозволяє виявити в дiтей прiоритети в системі життєвих цiнностей.) 

 

5.  Робота над прислiв’ями 

• За добре слово не платять грошей, а скажеш - усiм приємно.

• Шануй людей i тебе шануватимуть.

• Привiтання - бажане, а вiдповiдь до нього - обов’язкова.

 

6. Ознайомлення з принципами взаємовідносин

Принципи взаємовідносин

 

1. У ставленнi до iнших завжди будь:

• чемним;

• уважним;

• доброзичливим.

 

2. Нiколи не насмiхайся над недолiками iнших.

3. Намагайся виявити толерантнiсть.

4. Вмiй почути думку свого опонента. 

 

III. Пiдсумок

 

Розв’язування моральних ситуацiй.

 

Ситуацiя 1 

На подвiр’ї грався маленький хлопчик. Його мама сидiла на лавцi i плела. Хлопчик побiг за м’ячем, впав i плаче. Все це вiдбулося у вас на очах.

-  Що ви повиннi робити?

 

Ситуацiя 2 

Вулицею йде бабуся. Вона несе кошик з яблуками. Раптом кошик випав з рук, i яблука розсипалися. Назустрiч iде дiвчинка. Дiвчинка ввiчливо привiталася та й пiшла далi.

- Що повинна була зробити дiвчинка? 

 

Ситуацiя 3 

Мама дала Петриковi цукерки, щоб вiн пригостив своїх друзiв. Коли хлопчик вийшов у двiр, то побачив серед друзiв свого кривдника - Сашка. Петрик задумався - пригощати йому Сашка чи нi?

Категорія: Класні години | Додав: dovg_vo
Переглядів: 2117 | Завантажень: 130 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Годинник
Пошук на сайті
Бренд міста
Форма входу
Хмаринка тегів
Місцезнаходження
Статистика