Все ми хочемо
уміти
Мета. Підтримувати бажання дітей допомагати батькам у господарській праці,
дотримуватися чистоти й порядку в домі, на подвір'ї; старанно виконувати свої
доручення.
Обладнання. Плакати із прислів'ями.
Попередня робота. Вивчити вірш
Г. Бойка «Хто що зробив».
Хід
заняття
1.
Слово вчителя. Діти, сьогодні ми з вами поговоримо про працю. Праця, труд,
робота — це все синоніми, вони означають одне і те ж — працювати. Народна
мудрість вчить: «Без труда нема плода». А наш український народ дуже
працелюбний, любить свою землю, вміє на ній працювати, кожен клаптик землі
викохає, випестить, обсадить квітами, садами засадить. Та не тільки на землі
трудитись уміє, а й всяку роботу знає! Все вміє і дітей своїх змалечку до праці
привчає, та ще й приказує: «На дерево дивись, як родить, а на людину, — як
робить!». Це тому, що з роботящою людиною легко й добре жити. Послухайте вірш.
Все
від праці у світі цьому:
Залізниці,
шляхи, мости.
Пам'ятай!
На шляху земному
Вік
трудитись повинен ти!
Бо
у праці є дужі крила,
Що
підносять людину ввись!
Ось
поглянь навкруги, дитино, -
Всюди
люди доклали рук!
Мчить
ракета до зір невпинно,
Чути
ніжний сопілки звук.
Всюди
праця, важка робота,
Щоб
в житті досягти мети.
Як
трудитися є охота,
То
людиною станеш ти!
Куй
залізо, поки гаряче,
Змалечку
працювати вчись!
Де
б не був, як не жив, одначе,
У
житті своїм не лінись!
2. Бесіда за прочитаним.
1.
До чого закликає нас цей вірш?
2.
Як називають людину, яка любить працювати?
3.
А яку роботу виконуєте вдома ви?
4.
Чи постійно ви допомагаєте старшим?
5.
Завжди працювати учить нас і народна мудрість.
6.
Діти, а які прислів'я та приказки про працю ви знаєте?
7.
Прочитайте прислів'я, написані на плакаті:
8.
Тяжко тому жити, хто не хоче робити.
9.
Бджола мала, а й та працює.
10.
Як ви розумієте дані прислів'я?
3. Аналіз ситуацій морального змісту.
а)
Я знаю одного хлопчика, який часто робить так: попросить його мама піти в
магазин — він піде, але за це вимагає морозива; попросять накрити на стіл — він
накриє, але за це йому мають купити нову іграшку.
б)
Два товариші — Миколка та Петрик — разом робили із деталей конструктора великий
підйомний кран. Раптом почувся дзвінок. Це прийшла Миколчина мама. В руках у
неї були важкі сумки. Вона сказала: «Синку, допоможи мені». Миколка подивився
на маму і відповів: «Не можу. Ми дуже зайняті».
- Що ви думаєте про поведінку Миколки?
- А що мав би зробити Петрик?
в)
Прийшов Сашко вранці до школи й одразу повідомив дітям: «А я мамі допомагав». А
коли у класі з'явився його друг Василь, він і йому сказав: «А я мамі
допомагав». Трохи пізніше Сашко ще й вчительці сказав: «Я допомагав мамі. Вона
мене похвалила».
-
Чи добре всім розповідати про свій гарний вчинок?
-
Чи можна назвати Сашка скромним?
-
Як називають тих, хто робить так, як Сашко?
4. Слово
вчителя. Маленькі діти ще не все вміють робити гарно, тому з ними трапляються
різні смішні випадки. Ось послухайте вірші: А. Костецького «Важко бути самому»,
Г. Пономаренка «Лежебока»; Н. Дергача «Бабусин вихідний, Г. Бойка «Умільці»,
«Хто це зробив?». (Вірші читають діти).
5.
Тематичне малювання.
-
Тема: «Як ми допомагаємо дорослим».
-
Конкурс малюнків.
6.
Підсумок
- Що є основою життя? (Праця).
- Уявіть собі, що раптом усі люди на землі
перестали працювати. Що б тоді сталося?
(Відповіді
дітей).
Вчитель: Так, дійсно. Машини не їздять, потяги
не ходять, фабрики, заводи стоять, їсти нічого, вдягти нічого, бо тканину ніхто
не робить, одяг не шиють, не печуть, не варять, а все, що було раніше —
скінчилося... Таке навіть страшно уявити! Краще нехай такого ніколи не буде, а
ви, дітки, теж привчайтеся змалку працювати, бо праця — всьому основа.
Ось
давайте зараз разом і виведемо правила хлопчика Помагая.
(Відповіді
дітей). |