РЕКОМЕНДАЦІЇ ВЧИТЕЛЯМ
І БАТЬКАМ
ЩОДО ПОВОДЖЕННЯ З
АГРЕСИВНОЮ ДИТИНОЮ
· Пам’ятайте, що заборона й підвищення голосу – найнеефективніші способи
подолання агресивності. Лише зрозумівши причини агресивної поведінки та
усунувши їх, ви можете сподіватися, що агресивність вашої дитини подолано.
· Дайте
дитині можливість виплеснути свою агресію, перенесіть її на інші об’єкти.
Дозвольте їй побити подушку або розірвати "портрет» свого ворога, й ви
побачите, що в реальному житті агресивність у цей момент знизилася.
· Показуйте
дитині особистий приклад ефективної поведінки. Не допускайте при ній вибухів
гніву або невтішних висловлювань про своїх друзів чи колег.
· Нехай
ваша дитина в кожний момент відчуває, що ви її любите, цінуєте та приймаєте
такою, якою вона є. не соромтесь зайвого разу приголубити або пожаліти її.
Нехай вона бачить, що потрібна й важлива для вас.
· Стримуйте
прагнення дитини провокують сварки з іншими. Треба звертати увагу на
недружелюбного погляду одне на одного або бурмотання чого-небудь із образною
собі під ніс. Звичайно, у всіх батьків бувають моменти, коли ніколи або бракує
сил контролювати дітей. І тоді найчастіше вибухають «бурі».
· Не
прагніть припинити сварку, звинувативши іншу дитину в її виникненні й захищаючи
свою. Намагайтеся об’єктивно розібратися в причинах виникнення непорозумінь.
· Після
конфлікту обговоріть з дитиною причини його виникнення, визначте неправильні
дії вашої дитини, які призвели до конфлікту. Спробуйте знайти інші можливі
способи виходу з конфліктної ситуації.
· Не
обговорюйте при дитині проблеми її поведінки. Вона може переконатися в думці
про те, що конфлікти неминучі, і продовжуватиме провокувати їх.
· Не
завжди варто втручатися у сварки дітей. Наприклад, коли двоє дітей під час гри
щось не поділили й почали сваритися, краще поспостерігати за цим конфліктом,
але не втручатися в нього, тому що діти зможуть знайти мову, і при цьому вони
вчаться спілкуватися одне з одним. Якщо ж під час сварок одна дитина завжди
перемагає, а інша виступає «жертвою», варто припинити таку гру, щоб запобігти
формуванню страху в переможеного.
За О. А. Атемасова «Проблеми розвитку та корекція емоційної сфери молодших
школярів». – Х.: Вид-во «Ранок», 2010, с. 106.
|