Способи профілактики
несприятливих
емоційних станів
педагогів
1. Економно
витрачайте свої емоційно-енергетичні ресурси.
2. Сила розуму
здатна нейтралізувати негативний вплив багатьох подій і фактів.
3. Будьте
оптимістом.
4. Ігноруйте
похмурі боки життя, позитивно оцінюйте події та ситуації. Для цього
намагайтеся:
· Жити
під девізом: «У цілому все добре, а те, що відбувається, - відбувається на
краще;
· Сприймайте
незадовільні обставини життя як тимчасові та змінювати їх на краще;
· Помічати
свої досягнення, успіхи і хвалити за них, радіти досягнутій меті;
· Не
«пережовувати» подумки конфлікти, що сталися, і припущені помилки – усвідомте
їх причину, зробіть висновки і знайдіть вихід;
· Якщо
виникла проблема, конфлікт, розв’язуйте їх своєчасно і помірковано;
· Узяти
за правило: довше і частіше спілкуватися з приємними людьми. З тими, хто
неприємний, м’яко і непомітно обмежувати спілкування. Якщо взаємодія з
малоприємною людиною неминуча, переконайте себе, що те, що відбувається, не
варто того, щоб реагувати емоційно;
· Визнавати
за будь-якою людиною право на вільний прояв її індивідуальності. Кожна людина
проявляє свою індивідуальність так, як їй зручно, а не так, як це робите ви або
як би вам цього хотілося. Необхідно бути гнучкішим в оцінках інших людей, не
намагатися перебороти партнера, підігнати його під себе;
· Виконувати
вправу «Це я». Цей спосіб демонструє духовну спорідненість з іншими людьми,
допомагає розвинути в собі людяність. Спостерігаючи за іншою людиною, зверніть
особливу увагу на ті риси її вдачі, у яких ви з нею схожі. Коли хтось зробить
щось таке, що вам не подобається, нагадайте собі, що і ви іноді робите подібні
речі. Постійно нагадуючи собі, що чужі помилки не є нічим особливим, можна
швидко й ефективно звільнитися від напруження;
· Розвивати
динамічність настанов. Людина з багатим набором гнучких настанов і достатньо
великою кількістю різних цілей, яка володіє здатністю їх замінювати в разі
невдачі, захищена від негативних стресів краще, ніж та, що орієнтована на
досягнення єдиного, головного конкретного результату. |