Умови організації та проведення
міських творчих майстерень «Спільні справи»
Мета: формування навиків міжособистісного
толерантного спілкування дітей та їх
батьків засобами колективної творчої
справи, яка сприятиме самопізнанню, самовизначенню,
саморозвитку її учасників.
Завдання:
-
організація соціально
значущої спільної діяльності педагогів, батьків, дітей;
-
забезпечення
участі батьків у життєдіяльності дитячих колективів навчальних закладів;
-
підвищення рівня вихованості дітей та обізнаності батьків
у сфері виховання дітей;
-
формування навиків вирішення поставлених завдань шляхом
толерантного міжособистісного спілкування.
-
залучення до спільних заходів представників служб та
громадських організацій, фахівців, спеціалістів;
І. Загальні
положення та термін проведення
Міські творчі майстерні
«Спільні справи» проводяться в рамках міської соціально педагогічної акції
«Впевненими кроками до взаємопорозуміння: педагоги – батьки – діти» з 17
по 28 лютого 2014 року в загальноосвітніх та позашкільних навчальних
закладах.
Керівництво підготовкою
та проведенням здійснюється управлінням освіти і науки.
Інструктивно-методичне
забезпечення – КМЦ МПДЮТ «Горицвіт».
ІІ. Умови організації та проведення
Міські творчі майстерні
проводяться на місцях в межах районів міста. В районі визначається один
відкритий (1 заклад) чи районний захід (декілька закладів). Хід творчих
майстерень висвітлюється в ЗМІ та мережі Інтернет.
До 31 січня 2014 року в КМЦ МПДЮТ «Горицвіт» надати план заходів в районі з визначенням
відкритого чи районного заходу за формою:
№ з/п
|
Назва заходу
|
Дата та час, місце проведення
|
Відповідальний (ПІБ повністю, посада, заклад)
|
Учасники
|
Примітка
(запрошені ГО, спеціалісти та інші)
|
заклад чи група закладів
|
категорія учасників, кількість
|
|
|
|
|
|
|
|
ІІІ. Підведення підсумків
До 3 березня 2014 року в КМЦ МПДЮТ «Горицвіт» необхідно надати папку (в електронному та
роздрукованому вигляді) з підсумковими матеріалами творчих майстерень:
-
текстовий аналітичний звіт про організацію та проведення
творчої майстерні (позитивні напрацювання, виявлені перешкоди, вказати шляхи їх
подолання, тощо)
-
розробка творчої майстерні;
-
фото (в електронному вигляді).
Колективна творча справа — це діяльність, що приносить радість і користь
оточуючим і класному колективу, в процесі якої учні намагаються поліпшити
життя, як своє, так і людей, що їх оточують. Справа є колективною, оскільки її планують, готують,
реалізують, оцінюють спільно вихованці та вихователі, разом здійснюючи пошук
найкращих шляхів виконання життєво важливих завдань. Така діяльність, крім
того, є творчою, бо її не можна організовувати
відповідно до певної догми чи шаблону, слід завжди обирати різні варіанти її
проведення, виявляти нові можливості учнів, бо ці заходи є частиною їхнього
життя.
Колективна творча справа — це спосіб забезпечення яскравого, наповненого
працею і грою, творчістю й дружбою, мрією та радістю життя й одночасно основний
виховний засіб.
Змістом діяльності учнів є турбота про класний колектив, один про одного,
про оточуючих людей, про далеких друзів.
Колективні справи можуть бути різними за тривалістю підготовки і проведення,
обсягом роботи, здійснюваної учасниками. За характером провідної діяльності їх
поділяють на організаторські, трудові, пізнавальні, художні, спортивні.
Колективна творча справа — це динамічна система, процес реалізації якої
проходить шість стадій.
1-й етап - попередня робота вихователя. Класний керівник визначає роль конкретної
колективної творчої справи у загальній виховній роботі з класним колективом;
комплексні виховні можливості колективної справи; конкретні цілі, завдання
виховної роботи; розробляє 2—3 варіанти завдань для учасників колективної
діяльності; доручення для творчих груп; аналізує можливості участі в
колективній роботі батьків та інших представників класної спільноти.
2-й етап - колективне планування колективної творчої справи. Як правило, воно
проходить у формі загального збору-старту, на якому керівник ставить перед
учасниками проблемні питання-завдання:
Для кого хочемо провести справу?
На радість і користь кому?
Як краще її провести?
З ким разом? Кому брати участь?
Де і коли провести запланований захід?
Під час такого збору ведучий ставить питання для уточнення, порівняння
різних думок, підтримує і розвиває найбільш цікаві пропозиції. Наприкінці
обговорення всі пропозиції зводяться до загальних рекомендацій. У разі
необхідності вибирають «раду справи» — збірний колектив представників усіх
робочих підгруп, який уточнює, конкретизує план підготовки проведення заходів,
розподіляє доручення, керує підготовкою, а потім і проведенням справи.
Крім загального збору-старту, можливі конкурси на найкращу пропозицію щодо
плану, найкращий проект справи, заповнення анкети пропозицій; «розвідка»
справи; виготовлення газети - «блискавки» з пропозиціями до плану (для
обговорення); аукціон ідей; організація скарбнички (фонду, «банку», «поштової
скриньки») ідей та пропозицій; заповнення журналу-естафети; дискусія, захист
проектів плану тощо.
3-й етап - колективна підготовка справи. Група, яка керує проведенням цієї
колективної творчої справи, організує безпосереднє виконання плану її
підготовки підгрупами спільно зі старшими друзями, дорослими, батьками, шефами.
4-й етап - проведення колективної творчої справи. Реалізується конкретний план,
розроблений керівним органом з урахуванням пропозицій учасників справи. Під час
проведення колективної творчої справи допускаються імпровізація, відхилення
від первинного задуму через непередбачені обставини і навіть помилки. Головне
для керівника - забезпечити виникнення у вихованців бадьорості,
життєрадісності, впевненості у власних силах, прагнення переборювати будь-які
труднощі.
5-й етап - колективне оцінювання творчої справи. На спеціально організованому зборі -
«вогнику», присвяченому підбиттю підсумків роботи за минулий період,
обговорюються спочатку в підгрупах, а потім спільно з усіма учасниками
позитивні й негативні моменти підготовки і проведення колективної творчої
справи. (Наприклад, з’ясовуються питання: Що було добре? Що нам вдалося
реалізувати і завдяки чому? Що не вдалося і чому? Як можна використати цю
справу надалі? Як діяти інакше?)
Можливе оцінювання проведеної справи за допомогою опитування чи
анкетування, також випускається газета тощо. (Під час анкетування учні дають
відповіді на такі питання: Що нового ти зробив? Про що дізнався? Чого навчився
сам і навчив друзів?)
Вихователі підбивають підсумки роботи й оцінюють виконання виховних
завдань на нараді дорослих учасників справи.
6-й етап - виконуються ті рішення, що були прийняті на зборах колективу вихованців за
підсумками колективної творчої справи, розробляються нові справи чи зустрічі,
вивчається новий матеріал, проводиться певна пошукова робота в конкретному
напрямі тощо. |